Call To Action – co to jest?
Skuteczny marketing internetowy wymaga stosowania wielu metod przyciągania uwagi użytkowników. Jedną z nich jest wezwanie do działania – Call To Action. Podpowiadamy, na czym polega i gdzie się ją stosuje.
Co to jest CTA?
Najprościej rzecz ujmując Call To Action to tekst lub grafika mający na celu zachęcić użytkownika do zapoznania się z treściami zawartymi na promowanej stronie (więcej na ten temat tutaj). W niektórych przypadkach może też przyjmować formę video. W przypadku stron internetowych jest umieszczane w formie nagłówków, linków oraz reklam typu PopUp. Jeżeli CTA przyjmuje formę zwyczajnego tekstu to bywa umieszczane na końcu pierwszego akapitu poprzedzającego właściwą treść znajdującą się na stronie. Takie rozwiązanie jest stosowane na blogach, portalach informacyjnych i na witrynach internetowych. Wielu przedsiębiorców decyduje się na wykorzystywania CTA w rozsyłanych przez siebie mailach. W takich przypadkach wezwanie do działania przyjmuje formę obrazka, tekstu lub linku. Mogą one informować o korzyściach z korzystania z oferty danego sklepu, na przykład o promocjach lub rabatach.
Jak powinno wyglądać dobre CTA?
Osoby mające świadomość co to tego czym jest CTA powinny zapoznać się z zasadami ich tworzenia. Do najlepszych praktyk w czasie konstruowania Call To Action należą:
- stosowanie klarownych przycisków – przyciski wzywające do działania powinny zawierać krótką i jasną informacje będącą wezwaniem do dalszego działania. W przypadku występowania kilku przycisków na jednej stronie warto zadbać o ich spójność.
- dbałość o kolorystkę – Call To Action w formie graficznej musi stanowić kontrast dla barw dominujących na danej stronie. W ten sposób staje się bardziej zauważalne.
- odpowiednie umiejscowienie – zwroty lub grafiki CTA powinny być umiejscawiane w górnej części strony, co zmniejsza ryzyko ich przeoczenia. Ponadto można je też umieszczać na samym końcu tekstu.
- odpowiednie konstruowanie – CTA powinien być być zbudowany w sposób umożliwiający jego wyświetlanie na wszystkich urządzeniach mobilnych.