Naming może być kluczem do sukcesu

naming

Naming to istotny fakt w tych czasach ze względu na występującą m. in. dużą konkurencję na rynku. Odpowiednia nazwa produktu, firmy, usługi czy marki może wpłynąć na osiągnięcie sukcesu. Chwytliwa nazwa może zwracać uwagę wielu klientów oraz budować dobry wizerunek, a to przynosi długoterminowe korzyści, jeśli chodzi o rozwój firmy czy innych przedsięwzięć. 

O czym warto pamiętać tworząc nazwę?

Tworząc nazwę produktu czy przedsiębiorstwa warto nakreślić sobie cele, dzięki temu będzie można stworzyć spójną wizję. Odpowiednia nazwa umożliwia rozsławienie marki, ponieważ nazwa ma duże znaczenie dla klientów i może być jednym z aspektów, który przyciągnie do zakupu czy skorzystania z usług. Nazwa nie powinna być zbyt długa, aby klient mógł w łatwy sposób ją zapamiętać i kojarzyć w przyszłości. 

W budowaniu wartości przedsiębiorstwa ważna jest misja i wizja marki, dlatego warto tworzyć takie nazwy, które będą powiązane z tymi dwoma aspektami i kojarzyły się z nimi. 

Kolejnym ważnym aspektem jest zdefiniowanie klientów docelowych oraz zakres działalności. Tworząc globalne przedsięwzięcie warto pamiętać, aby nazwa nie była skomplikowana dla klientów różnej narodowości. 

Nazwa powinna być unikatowa, a proces namingu powinien uwzględniać wszelkie aspekty prawne w obszarze działalności. 

Podział nazw ze względu na kategorie. 

Nazwy można podzielić na wiele kategorii, z którymi warto się zapoznać przed wymyśleniem własnej nazwy. Pierwszą kategoria odnosi się do nazw opisowych, które dają jasny przekaz, czym zajmuje się dana firma. Druga kategoria ma budzić pewne skojarzenia np. do misji firmy, czy odnosić się do logo, które także powinno być rozpoznawalne. Kolejna kategoria to nazwy abstrakcyjne, czyli wymyślone. Takie nazwy często są chwytliwe i zapadają w pamięć, lecz nie dają jasnego przekazu. Istnieją także nazwy, które zostały nadane jako nazwisko założyciela czy pseudonimów. Te główne kategorie odnoszą się także do usług czy nazw produktów, a wybór odpowiedniej nie jest prosty. 

Comments are closed.