Przed menedżerami różnej wielkości firm stoją liczne obowiązki. Wśród nich znajduje się koordynacja pracy zespołu pracowniczego lub zespołu stworzonego specjalnie do zrealizowania określonego projektu. Należy przy tym doskonale orientować się w dziedzinach takich jak: zarządzanie, psychologia, komunikacja interpersonalna, a coraz częściej także komunikacja międzykulturowa. Jak zatem nabyć umiejętności potrzebne na to stanowisko?
Czy jest możliwe stanie się dobrym menedżerem w dynamicznie zmieniającym się środowisku?
Zdobycie koniecznego doświadczenia pozwalającego radzić sobie z przeszkodami i kryzysami w trakcie wykonywania obowiązków menedżera wymaga praktyki zawodowej. Nawet najlepsze szkolenie z zarządzania zespołem nie przygotuje do zażegnania konfliktu wewnątrz grupy wynikającego z różnicy poglądów lub charakterów. Jednak odbycie takiego kursu pomaga radzić sobie z bardziej formalną stroną pełnionego stanowiska. Daje też podstawę do wykształcenia kolejnych umiejętności i wraz z życiowym doświadczeniem stanowi doskonałą receptę na stanie się dobrym menedżerem.
Jak długo trwają szkolenia z zarządzania zespołem i czego uczą?
Z reguły kursy oferowane na rynku trwają dwa dni i obejmują takie zagadnienia jak:
- motywowanie pracowników,
- budowanie zespołu,
- wyznaczanie i realizowanie celów,
- finansowanie projektu i zarządzanie jego budżetem,
- koordynowanie zadań wg ustalonego harmonogramu,
- reagowanie na nieoczekiwane sytuacje,
- zarządzenie czasem,
- zarządzanie stresem.
Wszystkie te umiejętności wymagają ciągłego doskonalenia na stanowisku kierownika zespołu i stanowią kluczowe teoretyczne podstawy do skutecznego kierowania pracownikami.
Szkolenie z zarządzania zespołem tego typu posiada segment do praktycznego zastosowania nabytej wiedzy. Pozwala on zobaczyć, w jaki sposób inni będą reagowali na pomysły, przemyślenia i wnioski wyniesione z poprzedniej części kursu. Dla wielu osób jest to cenna lekcja i pomocna siła motywująca do stania się lepszymi zarządcami i kierownikami stającymi na czele zdolnego, zdeterminowanego zespołu gotowego osiągnąć wyznaczone cele i skutecznie realizować plany strategiczne przedsiębiorstwa.