Jak wybrać dobre szkolenie z zarządzania zespołem?
Przed menedżerami różnej wielkości firm stoją liczne obowiązki. Wśród nich znajduje się koordynacja pracy zespołu pracowniczego lub zespołu stworzonego specjalnie do zrealizowania określonego projektu. Należy przy tym doskonale orientować się w dziedzinach takich jak: zarządzanie, psychologia, komunikacja interpersonalna, a coraz częściej także komunikacja międzykulturowa. Jak zatem nabyć umiejętności potrzebne na to stanowisko?
Czy jest możliwe stanie się dobrym menedżerem w dynamicznie zmieniającym się środowisku?
Zdobycie koniecznego doświadczenia pozwalającego radzić sobie z przeszkodami i kryzysami w trakcie wykonywania obowiązków menedżera wymaga praktyki zawodowej. Nawet najlepsze szkolenie z zarządzania zespołem nie przygotuje do zażegnania konfliktu wewnątrz grupy wynikającego z różnicy poglądów lub charakterów. Jednak odbycie takiego kursu pomaga radzić sobie z bardziej formalną stroną pełnionego stanowiska. Daje też podstawę do wykształcenia kolejnych umiejętności i wraz z życiowym doświadczeniem stanowi doskonałą receptę na stanie się dobrym menedżerem.
Jak długo trwają szkolenia z zarządzania zespołem i czego uczą?
Z reguły kursy oferowane na rynku trwają dwa dni i obejmują takie zagadnienia jak:
- motywowanie pracowników,
- budowanie zespołu,
- wyznaczanie i realizowanie celów,
- finansowanie projektu i zarządzanie jego budżetem,
- koordynowanie zadań wg ustalonego harmonogramu,
- reagowanie na nieoczekiwane sytuacje,
- zarządzenie czasem,
- zarządzanie stresem.
Wszystkie te umiejętności wymagają ciągłego doskonalenia na stanowisku kierownika zespołu i stanowią kluczowe teoretyczne podstawy do skutecznego kierowania pracownikami.
Szkolenie z zarządzania zespołem tego typu posiada segment do praktycznego zastosowania nabytej wiedzy. Pozwala on zobaczyć, w jaki sposób inni będą reagowali na pomysły, przemyślenia i wnioski wyniesione z poprzedniej części kursu. Dla wielu osób jest to cenna lekcja i pomocna siła motywująca do stania się lepszymi zarządcami i kierownikami stającymi na czele zdolnego, zdeterminowanego zespołu gotowego osiągnąć wyznaczone cele i skutecznie realizować plany strategiczne przedsiębiorstwa.