Czy agencja content marketingu może pomóc nam w rozkręceniu własnego biznesu?
Współcześnie, kiedy chcemy założyć własną firmę, to z jednej strony jest to prostsze, niż na przykład kilkanaście lat temu, a z drugiej strony może to stanowić nie lada wyzwanie. Na pewno łatwiejsze jest założenie firmy, z punktu widzenia załatwienia wielu formalności oraz zdobycia kapitału na start. Trudniejsze jest natomiast pozyskanie klientów i przebicie się ze swoją ofertą na rynku.
Dlaczego trudno się przebić z ofertą?
Przede wszystkim musimy tutaj powiedzieć, że kiedyś również nie było łatwe dotarcie do naszych potencjalnych klientów, ale było to mimo wszystko łatwiejsze. Działo się tak głównie z tego powodu, że główne kanały medialne, za pomocą których docieraliśmy do ludzi to były:
- gazety (lokalne i krajowe),
- radio,
- telegazeta,
- ulotki,
- plakaty.
Obecnie największe znaczenie ma Internet i marketing internetowy. Tutaj niby jest łatwiej, ale niekoniecznie. Stosując plakat, czy ogłoszenie w telegazecie zawsze do kogoś mogliśmy trafić. W Internecie możemy trafić do setek tysięcy lub milionów ludzi, ale równie dobrze możemy nie trafić do niemal nikogo.
Jak dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów?
Jak wspomniano, Internet może pomóc nam trafić do wielu ludzi, jednak nie wystarczy mieć tylko stron internetowej. Przede wszystkim strona taka musi mieć w sobie odpowiedni content. Content oznacza zawartość strony, która jest sprawdzana przez algorytm wyszukiwarki i podaje naszym klientom, naszą stronę jako bardziej przydatną. Jeśli chcemy mieć taką stronę, to niestety nie damy rady zrobić tego samodzielnie. W takim zadaniu musi nas wspierać agencja content marketingu które posiadają szerokie oferty marketingu. Dzieje się tak z bardzo prostego powodu. Obecnie algorytmy są na tyle skomplikowane i ich działanie zmienia się na tyle szybko, że musimy mieć fachowców do takiej pracy. Jest w tym jednak tak naprawdę zysk. Korzystanie z usług agencji content marketingowej daje nieproporcjonalnie większe dochody, niż generuje koszty, co pokazuje tylko opłacalność takich działań, szczególnie kiedy mamy możliwość wstępnie za darmo przetestować tę czy inną firmę.