Jaka jest istota influencer marketingu?
Influencer marketing ma za zadanie wypromować produkt lub usługę wśród konkretnej grupy osób, a nie na całej powierzchni rynku. Przypomina to marketing tradycyjny, w którym wystarczy umieścić reklamę i mieć nadzieję, że to wystarczy, aby ludzie zainteresowali się firmą. Influencer marketing to wykorzystanie relacji między agentem a odbiorcą, na którego chce on wywrzeć wpływ.
Linki do produktu lub usługi
Influencerzy mogą umieszczać w swoich postach linki do Twojej marki, profilu lub strony internetowej: Agent wywierający wpływ może napisać recenzję Twojego produktu, lub porównać go z produktami konkurencji.
Post na Twojej stronie internetowej lub w grupie mediów społecznościowych
Influencer może napisać post na Twój blog lub do grupy w mediach społecznościowych. Możesz też poprosić go o wystąpienie podczas jakiegoś wydarzenia, np. prezentacji nowego produktu firmy.
Promowanie marki podczas wydarzeń
Influencer może promować Twoją markę podczas wydarzeń. Można to zrobić na wiele różnych sposobów. Agent może na przykład wygłosić przemówienie lub po prostu pojawić się na imprezie/filmie/fotografii w markowym ubraniu Twojej firmy.
Ponowne umieszczanie informacji w mediach społecznościowych
Większość influencerów udostępnia w mediach społecznościowych informacje o firmie, którą promuje. W zależności od platformy mogą one zawierać informacje tekstowe, obrazy, filmy wideo lub łącze do strony internetowej. Należy jednak zachować ostrożność, ponieważ płatne posty w mediach społecznościowych wyglądają nieco inaczej niż zwykle.
Zdefiniuj swoje cele
Zanim zaczniesz tworzyć plan marketingowy, musisz zastanowić się, co chcesz osiągnąć. Poniżej znajduje się lista typowych celów. Możesz zapożyczyć coś z tego miejsca lub wymyślić własne punkty:
- Tworzenie unikalnych treści;
- Generowanie unikalnych recenzji;
- Przyciągnięcie młodszej publiczności;
- Angażowanie się w komunikację marki;
- Przyciąganie ruchu na stronę internetową lub stronę docelową.
Po zdefiniowaniu celów należy określić 2-3 wskaźniki efektywności (KPI) dla tego celu. Na przykład, jeśli Twoim celem jest generowanie unikalnych treści, KPI mogą obejmować współczynnik odrzuceń lub czas, jaki użytkownik spędza na stronie.